17 Haziran 2020 Çarşamba

The Last of Us Remastered (2014)


Hem ortalıkta oynanacak doğru dürüst oyun olmaması sebebi ile hem de ikinci oyun gelmeden özet geçmek amacıyla ilk oyunu tekrar bitirdim. İnsanların neden bu oyunu bu kadar çok sevdiğini ve yeni oyunu çılgınlar gibi beklediğini çok iyi anlamış oldum. Oyun bittiğinde ilk defa oynamışım gibi aynı tadı belki daha fazlasını aldım. Tadı damağımda kaldı desem yalan olmaz. Oyunun övülecek bir çok noktası var. Karakterlerin bu kadar gerçekçi göründüğü oyun sayısı çok az belki de yok. Karakter ile oyun boğunca kurduğumuz bağlar harika. Karakterlerin seslendirmeleri özenle yapılmış özellikle Ellie'nin seslendirmesine bittim, gördüğüm en iyi işlerden biriydi. Ellie'nin oyun dünyasında unutulmayacak bir karakter olmasında seslendirmenin payı çok büyük.


Oyunun başından sonuna kadar harika bir çizgisi ve kurgusu var. Oyuncu bir an bile boşluğa düşüp sıkılmıyor ve oyunda boşa geçen bir an bile yok. Her an gerilim dolu ve acaba ne olacak hissi oyun boyunca sürüyor. Grafikler, atmosfer, mekan tasarımları, sinematikler hepsi çok iyi. Can alıcı sahnelerde giren ara müzikler oyunun can damalarından biri. Bu oyun iyi bir korku gerilim oyunu, bu oyun en iyi hikayeli oyunlardan biri, bu oyun iyi bir yol oyunu, bu oyun iyi bir dostluk arkadaşlık oyunu.



Ellie'nin David'i öldürdükten sonra Joel'in gelip ona sarıldığı sahne muazzamdı. Ellie ile Joel'in git gide aralarında oluşan bağ çok güzel işlenmiş. En sonunda Joel'in onu kendi kızıymış gibi sahiplenmesi ve kurtarmaya gitmesi oldukça duygusaldı. Kızı ameliyathaneden kurtarmaya gittiğimiz bölümde aklıma nedense Polat'ın Elif'e gittiği bölüm aklıma geldi.


Gta 5'de iyi bir oyundu ama bu oyun dururken Goty olması haksızlık olmuş. Bu oyun zaman geçtikçe tekrar tekrar sıkılmadan oynanacak enfes bir oyun. İkinci oyun ilk oyunun daha da üstüne koymuş gibi görünüyor. Bu bile beni acayip heyecanlandırıyor. Sabırsızlıkla bekliyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder